La prova
d’expressió oral es realitzarà de mode individual i serà monitoritzada en tot
moment per membres del tribunal creat a l’EOI a l’efecte. Per tant, la
interacció es realitzarà sempre amb els examinadors. En aquest sentit, el
procés avaluador sol tenir una durada mitjana d’uns 5 a 7 minuts, dividits en
les dues següents parts:
- Descripció
d’una o dues fotografies. Es valorarà el mode en que l’alumne analitza els
conceptes inclosos empleant el vocabulari corresponent al nivell (ex. Education –high school, degree…-), i
els relaciona amb el tema de mode general.
- Resposta a
preguntes: El candidat ha de respondre una sèrie de preguntes que tracten sobre
diferents temes de la vida quotidiana (ex. Where
do you live? Do you like your town?), totes elles referides als temes
curriculars. Aquestes preguntes no van acompanyades de fotos ni d’altres
suports gràfics, i no tenen perquè estar relacionades amb el tema referit a la
descripció o a les altres preguntes.
Criteris d’avaluació:
Fluïdesa: La
capacitat de l’alumne per produir un discurs oral adequat al nivell
corresponent que sigui coherent amb la tasca i la situació comunicativa. L’examinand
s’ha de fer entendre amb expressions molt breus, tot i havent-hi pauses, dubtes inicials i reformulació.
S’espera l’ús de connectors senzills com but
and because i la utilització de
frases fetes i assajades (ex. How are you
today? I’m fine, and you?).
Correcció: L’ús de les estructures gramaticals i sintàctiques ha de mostrar un grau de
correcció adient als requisits del nivell. S’ha de valorar també l’esforç que
fa l’alumne de fer servir estructures complexes de manera ambiciosa, encara que
cometi errors.
Vocabulari i riquesa d’estructures: La varietat i precisió en l’ús
del lèxic i la varietat en l’ús de les estructures corresponents a cada nivell
de manera que el desenvolupament de la tasca no es vegi limitat per la manca
dels coneixements lèxics necessaris, els quals inclouen principalment la
capacitat per a parafrasejar eficaçment en front de les dificultats de producció.
Pronunciació: Els intercanvis comunicatius s’ha de produir de manera que l’interlocutor
no tingui dificultats per entendre a l’alumne. En aquest nivell s’espera que
l’alumne sàpiga pronunciar les paraules individuals de mode que siguin
intel·ligibles per a un parlant de llengua anglesa nadiu. No s’esperen trets de
pronunciació òptims a nivell d’entonació i de pronunciació natural del discurs.
Resposta Interactiva: La capacitat de interactuar amb altres interlocutors,
mostrant un repertori d’estratègies comunicatives adequades al nivell. Així,
l’examinand haurà de saber contestar preguntes i
respondre a afirmacions senzilles, indicant quan comprèn una conversa.
Recomanacions:
- A la primera part, utilitzar elements bàsics de descripció
(there is/are, I can see), per
ordre de rellevància (de més a manco rellevant) o topogràfic (en funció de
la seva distribució a la foto), per després passar a una opinió personal.
- A la segona, respondre les preguntes
intentant que la comunicació
es mantengui almenys durant algunes frases. És a dir, a la pregunta
“What do you do in your free time?”, no s’esperaria “I play tennis”, sinó una
resposta de l’estil “I love doing things in my free time. I like going to
the cinema with my friends. Especially to see horror films. Mmmmm... and,
on Fridays I play tennis and on Saturdays I watch T.V.”
- Fer
servir la imaginació. Si
heu de parlar de la vostra vida i trobau que no teniu res a dir, una mica
de “creativitat” va bé; així podreu fer servir més vocabulari i
estructures.
No hay comentarios:
Publicar un comentario